İstanbul’un en güzel ayları Mayıs ve Haziran’dır. Hep söylerim. Sonra en uzun gün yaşanır ve İstanbul ısınır, nem çöker şehrin üzerine. Bu yıl nem ve sıcak hava erken geldi.

Uzun zaman sonra Haziran ayında deniz kenarına seyahat ettim. Rota Sicilya adasının Cefalù kentiydi. Sicilya’nın Palermo ve Katanya kentlerine THY uçuyor. Eğer direk uçuş yakalayamazsanız ITA havayolları ile Roma üzerinden gerçekleşen uçuşları alın. İç hat uçuşunuzla dış hat uçuşu arasında biraz zamanınız olursa hızlıca İspanyol Merdivenleri’ne ya da Trevi Çeşmesi’ne koşabilir, ayak üstü kahve veya spritz içebilirsiniz. Bir şey içmeye fırsatım olmadı bu sefer ama hızlıca Trevi Çeşmesi’ne dilek paramı attım ve İspanyol Merdivenleri’ne bakabildim. Roma’da yaşamak isterim. Son zamanlarda uçuşlardan dolayı Roma’da günün belli saatlerini geçirmeye fırsat bulabildim. Detaylı bir Roma gezisini ise saklıyorum 🙂

Sicilya’ya seyahat düşünenler Mayıs, Haziran ve Eylül aylarını seçmeli. Haziran başında bile deniz suyu hala serindi. Havanın bulutlandığı, yağmur yağdığı oldu. Geceleri klima açmadan pencereden gelen esintiyle uyumak mümkündü. Cefalù’da konaklayacak oteller var. Biz bir oda kiraladık. Booking üzerinden. Oda belli aralıklarla temizlendi, havlular değiştirildi, eksikler eklendi. Mini barda bulunan içecekler her gün yenilendi. Çay herkesin alabileceği bir yerde mevcuttu. Odalarda espresso makinesi bulunuyordu. Ben otel seviyorum. Sabah bir miktar yemek yiyebilmek, akşam fazla düşünmeden bir kokteyl içebilmeyi bekliyorum. Soru soracak bir kişinin girişte duruyor olduğunu bilmek beni rahatlatıyor. Her şeyden önemlisi, kendi mülklerini oda olarak kiralayan kişilerin turizm konusunda bilgisiz olduğunu düşünüyorum. Fakat sadece ülkemiz için değil, dünyadaki pek çok insan için seyahat etmek, konaklamak pahalı bir aktivite. Bütçeye uygun seçenekler ne yazık ki bu seçenekler.

Sicilya’ya Palermo üzerinden gitmek isterseniz, hava şartları da uygunsa bir gece Palermo’da, maksimum dört gece de Cefalù’da kalmanız yeterli. Deniz çok güzel. Kum sevene uygun sahil de var, kayalardan denize girmek isteyene uygun sahil de var. Açıkçası ben kumsalı tercih ettim. Halkın denize girebildiği sahil Cefalù’nun en güzel sahili. Yani şemsiye ve örtünüzle gün boyu sahilde yatabilirsiniz, kimseye bir ödeme yapmanıza gerek yok. Bütün gün kumsalda yatmadık ama hep halk plajından denize girdik. Genç, yaşlı herkesin denizden istifade ettiğini görmek bana küçüklüğümün Tuzla ve Giresun tatillerini hatırlattı. Şimdilerde bu tür deniz aktivitelerini yazlıkçılar yapabiliyor bir ihtimal. İstanbul’da, Adalar’da veya Tuzla’da denize girmek sağlık için pek uygun değil. Giresun’a uzun zamandır gidemedim. Kumlu kumlu, ıslak saçlarla dolaşmak, yemek yemek, hemen sonra tekrar denize girmek, öğle sıcağında bir miktar dinlenmek ve sonra aynı rutini sürdürmek. Günlerin böyle geçmesi gerekiyor yaz aylarında. Gençken de böyle hisseder, yaz boyu çalıştığımız günlere üzülürdüm.

Sicilya adasının kuzeyinde volkanik adalar var. Bu adalara bot turu düzenleniyor. Haziran ayı botla denize açılmak için uygun bir ay değil. Ayarladığımız bot turu son anda iptal oldu. Panarea ve Stromboli adalarını göremedik. Ha bu arada Sicilya’da Etna Yanardağı‘nı görebilmek için Katanya tarafında olmanız gerekiyor.

İtalya’yı seviyorum. Dünyada görecek çok yer var fakat ilk fırsatta İtalya’ya seyahat etmek yüzümde tatlı bir tebessüme sebep oluyor.

Hepinize sağlıklı, keyifli ve bol siestalı bir yaz dilerim.